Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
fa. MARTÍNEK- Jaroslav Martínek Ing.
Sídlo firmy: 
 Ing. Jaroslav Martínek
 V Lázních 91
 285 06 Sázava
 IČO:  15844340
DIČ:  040-6204261448
bankovní  spojení: KB Mladá Boleslav č.ú. 582748-181 / 0100
odpovědný  vedoucí: Lenka Martínková
tel.:  326334277
mob.: 602 132 817
e-mail vedení: firma@martinek-auto.cz
e-mail obchod: shop@martinek-auto.cz
Internetové stránky na adrese www.martinek-auto.cz
  
               
Provoz, výroba, prodej  	
Ing. Jaroslav Martínek
Řepov 39
293  01 Mladá Boleslav
        Platnost cen
	Základní doporučené ceny jsou uvedeny s DPH i bez DPH, další ceny jen bez DPH. Ceny v internetovém obchodě jsou bez DPH.
	Prodávající si vyhrazuje právo změny cen, které se mění vydáním nového ceníku. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu prodávajícím v okamžiku potvrzení objednávky
	a jsou závislé na platných cenách v okamžiku přijetí objednávky. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na písemné, faxové nebo e-mailové objednávce, 
	není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za platnou cenu v okamžiku přijetí objednávky. Pokud je cena vyšší, než cena uvedená na objednávce,  
	prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího, který může novou cenu přijmout nebo dodávku odmítnout. Pokud na objednávce není uvedena cena, 
	vychází se z právě platných cen. Při ústní nebo telefonické objednávce je vždy kupujícímu na požádání sdělena platná cena pro danou objednávku, 
	jinak se vychází z právě platných cen.
 
	Platební  podmínka:
	Prodávající je oprávněn požadovat před dodávkou zálohu ve výši  až 100 % hodnoty objednávky. Zpravidla jen v případech nového obchodního partnera, neuhrazení předchozích plateb a podobně.  
	V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová či proforma faktura". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.
 
	Způsoby plateb:
	1)  platba v  hotovosti  při převzetí zboží
	2)  platba  převodem
	3)  platba  dobírkou
 	
	V případě nezaplacení faktury do dne splatnosti bude fakturováno penále ve  výši odpovídající platným právním normám. Rozhoduje datum připsání na účet prodávajícího.
	Při nezaplacení zboží do 14 dnů ode dne splatnosti ztrácí zákazník nárok na slevu, se kterou zboží nakoupil a může mu být dofakturován rozdíl v ceně. 
	Následující odběr je v základní doporučené ceně a sleva mu bude po včasném zaplacení dobropisována.
 
	Dodávky předmětu plnění:
	Dodávky zboží budou dle možností dodavatele realizovány v co nejkratším termínu,  obvykle do 24-48 hodin u zboží skladem,  ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší. Místo odběru firma prodávajícího. 
	Za splnění dodávky se považuje předání předmětu plnění přepravní službě nebo odběrateli. Doprava na adresu určení je zajišťěna poštou, zásilkovou službou, kupujícím nebo prodávajícím. 
	Zásilka se zbožím musí obsahovat dodací list. Prodejce zasílá i daňový doklad.

	Dodací lhůty:
	Objednávky přijaté do 8:00 hod, u zboží, které  je skladem,  vyřizujeme zpravidla do 24 - 48 hodin. Možnost sledování zásilky na požádání. (Po doručení objednávky je potvrzen její příjem. 
	Po zařazení objednávky ke zpracování je potvrzeno množství a díly, které budou odeslány. Po odeslání zásilky  je oznámen  termín odeslání, cena zásilky, dopravní služba, případně  adresa a číslo zásilky,
	podle kterého je možné zásilku nadále sledovat prostřednictvím internetu, nebo  telefonními dotazy u zásilkové služby.) Obchodní balíky pro soukromé osoby dodáváme do 5 pracovních dnů, odesíláme obvykle 2x týdně.
 
	Objednávky:
	Upřednostňujeme objednávky pomocí internetu, písemně nebo faxem. Na případné reklamace z telefonických objednávek nebude brán zřetel.
	Storno objednávky ze strany kupujícího - pokud  kupující provede storno objednávky  před odesláním zboží, bude prodávající  považovat objednávku za zrušenou. 
	V  případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v  nejkratším možném termínu. 
	Pokud kupující provede storno objednávky po odeslání zboží, prodávající je oprávněn účtovat administrativní poplatek za storno objednávky ve výši 10 % z ceny objednávky, minimálně však 1.000,-Kč. 
	Případně vzniklé dopravní náklady hradí kupující.
	Storno objednávky ze strany prodávajícího -  prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část  v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem  změnily dodavatelské ceny.
 
	V případě, že tato situace nastane,  prodávající může kontaktovat  kupujícího za účelem dohody o dalším  postupu (nabídka jiného zboží, pozdržení objednávky apod.). V případě, že kupující zaplatil již část 
	nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v  nejkratším  možném termínu. Nedodané zboží je tedy třeba objednat znovu.
	Odpovědnost za vady zboží, záruka - na zboží se vztahuje záruka podle záručních podmínek a lhůt uvedených u jednotlivých výrobků. Záruční lhůta začíná plynout dnem převzetí předmětu plnění. 
	V případě výskytu  vady předmětu plnění,  na kterou se vztahuje záruka, kupující přednostně  uplatňuje zajištění opravy  přímo u dodavatele.
	Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí! Zboží je při expedici 100% kontrolováno na případné mechanické poškození, řádně a odpovídajícím způsobem zabaleno, 
	což je potvrzeno i převzetím zásilkovou službou. Případné poškození musí být reklamováno při převzetí, a potvrzeno zásilkovou službou! Pokud je zjištěno  poškození, vyhotoví se záznam o poškození 
	a nechá se potvrdit zásilkovou službou. Prodávající musí být neprodleně informován o této skutečnosti nejpozději do 24 hod po převzetí zboží. Prodávající může na základě této informace 
	zaslat jiný bezvadný výrobek nebo opravit stávající. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již  není možné uznat.
	Případné opravy,  požadavky na náhradní díly,  informace nebo  dotazy vyřídíme na naší adrese. 
 
	Reklamace zboží:
	Řídí se příslušnými ustanoveními občanského a obchodního zákoníku a zákonem na ochranu spotřebitele. V případě zjištění  neodstranitelné vady zboží (na základě  písemného posouzení výrobce), bude toto  zboží vyměněno za stejný kus, 
	případně  vrácena již zaplacená částka zpět. Pro vyřízení reklamace je nutné bezodkladně oznámit pracovníkovi prodávajícího, že daný výrobek vykazuje vadu a jakým způsobem se vada projevila. Na základě těchto informací  bude posouzen 
	a stanoven další postup při vyřizování reklamace. V případě, že bude reklamace shledána jako oprávněná, zašle  kupující vadné zboží prodávajícímu v obalu, který brání poškození výrobku při přepravě zpět.
	Nové zboží bude zpravidla odesláno bezprostředně po obdržení informace o vadě výrobku, případné vrácení celé zaplacené částky bude provedeno po uznání reklamace dodavatelem.
 
	Způsoby doručení zboží:
	Platí pro doručení po celé České  republice:
	-  osobní doručení - jedná se o službu,  kterou nabízí naše firma zdarma zákazníkům v Mladé Boleslavi a nejbližším okolí , po doručení je dostatečné  množství času na rozbalení, kontrolu  výrobku a předání všech  dokladů.
	-  obchodní balík (Česká  pošta) - moderní, rychlá  a spolehlivá  přeprava zboží po celém  území České republiky. Dodání je následující pracovní den po dni  odeslání. Pokud  nejste zastiženi,  pošta zanechá písemné  upozornění o uložení zásilky. Ta je na  poště uložena po dobu 7 dnů. Mohou se  posílat zásilky do 30 kg  a do hodnoty Kč 100.000,-. Možno zasílat i na dobírku a také jako odpovědní  zásilku.
	-  profi-balík (Česká pošta) - moderní, rychlá a  spolehlivá služba určená pro přepravu  zboží mezi firmami po celém území České  republiky. Dodání  je následující pracovní den po dni podání stejně jako u  obchodního  balíku a podobné jsou i ostatní vlastnosti služby. Pokud nejste zastiženi, pošta učiní druhý pokus o doručení zpravidla  následující  den, ne však později než  7  dnů ode dne podání. Tato služba není  určena k zasílání zboží  občanům.
	-  sběrná  služba - Autopost Expres, PPL,  DPD,  Český kurýr, Messenger, TopTrans, Parcel Service a jiné.  Jedná se o firmy, které  zajišťují vnitrostátní zasilatelský  systém po celém území České  republiky jak v oblasti kusových, tak v oblasti  paletových zásilek.  Zásilky jsou doručovány zpravidla do 48 hodin od podání. Většinou již druhý den. 
	Nepřevezme-li  kupující předmět plnění z  důvodů ležících na jeho straně (např. není i přes  dohodnutý  termín přítomna kupujícím určená osoba nebo není schopen uhradit  kupní  cenu), nese kupující náklady spojené s opakovaným dodáním v  plné výši.
	Při odepření řádně objednaného zboží na dobírku bude další zboží expedováno až  po složení peněz v hotovosti nebo na náš účet včetně nákladů spojených s odepřenou zásilkou.
 
	Rozdělení cenových kategorií:
	Cenová skupina MC......	doporučená maloobchodní prodejní cena, nebo přímý prodej
	Cenová skupina VC1.....	obchodníci faktura
	Cenová skupina VC2.....	obchodníci dobírka nebo rozvoz
	Cenová skupina VC3.....	obchodníci osobní odběr hotově
	Obchodníci
	I když odběry do3000 Kč u skutečných obchodníků nepředpokládáme, platí i zde, že uvedené ceny jsou konečné  s výjimkou balného a  poštovného, které se u objednávek do 3000 Kč účtuje ve výši 160Kč.
 
	Koneční spotřebitelé
	Zásilkový  prodej se zárukou
	Uvedené ceny jsou konečné s výjimkou poštovného a balného, které se u objednávek do 3000,- Kč účtuje ve výši 160Kč za každý balík. Záruka vrácení peněz!Objednané zboží je nepoškozené možné vrátit do 14 dnů od odeslání  
	a bude vrácena celá kupní cena zboží. Poškozené zboží není možné reklamovat ani vracet s výjimkou reklamace v okamžiku převzetí. Dopravní náklady u vracené zásilky jdou na vrub objednatele. Nepřijímáme dobírky.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Obchodní podmínky

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti Ing. Jaroslav Martínek

se sídlem V Lázních 91, 285 06 Sázava

identifikační číslo: 15844340

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl  A,  vložka4455 od 27.8. 1991

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.martinek-auto.cz


1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.      Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Ing. Jaroslav Martínek, se sídlem V Lázních 91, 285 06 Sázava, identifikační číslo:15844340, zapsané v obchodním rejstříku vedeném městským soudem v Praze, oddíl A, vložka 4455 od 27.8. 1991(dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.martinek-auto.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky https//www.martinek-auto.cz (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2.      Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3.      Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4.      Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5.      Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.


2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1.      Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2.      Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3.      Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4.      Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5.      Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než       nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6.      Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.


3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1.      Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2.      Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3.      Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

3.4.      Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1.   objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

3.4.2.   způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

3.4.3.   informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.5.      Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „     “. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.6.      Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.7.      Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

3.8.      Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.


4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1.      Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese  Řepov 39, 293 01 Mladá Boleslav;
v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 582748181/0100, vedený u společnosti Komerční banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
bezhotovostně prostřednictvím platebního systému.

4.2.      Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.3.      Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

4.4.      V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4.5.      V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.6.      Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.7.      Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

4.8.      Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.


5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1.      Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

5.2.      Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího      .

5.3.      V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

5.4.      V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.5.      Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.6.      V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

5.7.      Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.


6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1.      V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.2.      Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

6.3.      V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.4.      Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

6.5.      Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.


7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1.      Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

7.2.      Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

7.2.1.   má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

7.2.2.   se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

7.2.3.   zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

7.2.4.   je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

7.2.5.   zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

7.3.      Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

7.4.      Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

.5.      Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.

7.6.      Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.


8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

8.1.      Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

8.2.      Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3.      Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy      . Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

8.4.      K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

8.5.      Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

8.6.      Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

8.7.      Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.


9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1.      Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

9.2.      Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

9.3.      Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

9.4.      Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

9.5.      Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

9.6.      Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

9.7.      Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

9.8.      V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

9.8.1.   požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

9.8.2.   požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

9.9.      Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.


10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

10.1.  Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

10.2.  Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.


11. DORUČOVÁNÍ

11.1.  Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.


12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12.1.  Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

12.2.  Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

12.3.  Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

12.4.  Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

12.5.  Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování      , adresa elektronické pošty      , telefon      .

 

V   Sázavě     dne 25.5.2018


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ